7 τρόποι για να ελέγξετε το user usability

7-tropi-gia-na-elegxete-to-user-usability-web-hosting
Πόσο καλή είναι η ιστοσελίδα σας όσον αφορά στο user usability και το web hosting; Αυτό εξαρτάται εξ ολοκλήρου από το πόσο καλά λειτουργεί για τα άτομα που το χρησιμοποιούν και ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι το δικό σας κάνει τη δουλειά για την οποία έχει σχεδιαστεί είναι να πραγματοποιήσει ένα τεστ χρηστικότητας. Παρόλο που οι δοκιμές ευχρηστίας γίνονται καλύτερα πριν από την κυκλοφορία ενός ιστότοπου, είναι δυνατό να γίνουν ανά πάσα στιγμή, καθώς θα σας βοηθήσουν να βρείτε τρόπους για να κάνετε τον ιστότοπό σας ακόμα καλύτερο. Σε αυτήν την ανάρτηση, θα εξετάσουμε 7 τρόπους για να κάνουμε τη δοκιμή σας πιο αποτελεσματική.

1. Επιλέξτε τους συμμετέχοντες προσεκτικά

Ο ιστότοπος σας θα έχει δημιουργηθεί για να στοχεύει έναν συγκεκριμένο τύπο επισκέπτη, επομένως κατά τη διεξαγωγή του τεστ ευχρηστίας, είναι πάντα καλύτερο να λαμβάνετε συμμετέχοντες που εκπροσωπούν τις ομάδες χρηστών σας. Ταυτόχρονα, θα θέλετε επίσης να διασφαλίσετε ότι έχετε έναν ιστότοπο χωρίς αποκλεισμούς, επομένως αξίζει να δοκιμάσετε πώς λειτουργεί ο ιστότοπός σας για άτομα που μπορεί να έχουν προβλήματα προσβασιμότητας. Τέλος, θέλετε επίσης συμμετέχοντες που θα σας δώσουν πολύτιμα σχόλια αντί να αφήσουν κενές αυτές τις βασικές ερωτήσεις.

2. Αριθμός συμμετεχόντων

Έρευνες στο παρελθόν έχουν δείξει ότι όταν πρόκειται για δοκιμές χρηστικότητας, χρειάζεστε μόνο έναν μικρό αριθμό συμμετεχόντων, περίπου τρεις έως πέντε, για να ανακαλύψετε τα περισσότερα από τα προβλήματα που έχει ο ιστότοπός σας. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι και βρίσκετε συχνά μειωμένες αποδόσεις.

3. Να είστε ξεκάθαροι σχετικά με τους στόχους σας

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το τεστ χρηστικότητας, πρέπει να ενημερώσετε τους συμμετέχοντες τι ακριβώς προσπαθεί να ανακαλύψει το τεστ, ποια πράγματα θέλετε να κάνουν και ποια πράγματα θέλετε να επιτύχει το τεστ μακροπρόθεσμα. Με αυτόν τον τρόπο, θα καθοδηγηθούν στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν το τεστ και θα μπορούν να δώσουν σχόλια που εξυπηρετούν καλύτερα τους στόχους σας.

4. Ελέγξτε τις εκδόσεις του ιστότοπου σας για φορητές συσκευές και υπολογιστές

Η σημαντική αύξηση του αριθμού των ατόμων που χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για πρόσβαση στο Διαδίκτυο σημαίνει ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εκτελέσετε δύο ξεχωριστές εκδόσεις των δοκιμών χρηστικότητας, μία για την έκδοση για φορητές συσκευές του ιστότοπού σας και μία για την έκδοση για υπολογιστές. Συχνά θα διαπιστώσετε ότι ορισμένα αποκριτικά θέματα που λειτουργούν άψογα σε επιτραπέζιους υπολογιστές δεν είναι τόσο φιλικά προς το χρήστη σε smartphone. Η εκτέλεση δοκιμών και στα δύο θα βοηθήσει στην αποκάλυψη αυτών των ζητημάτων.

5. Δημιουργήστε τα σωστά τεστ

Τι πρέπει να δοκιμάζετε; Αντί να σκεφτείτε τυχαίες δοκιμές, η καλύτερη διαδρομή σήμερα είναι να χρησιμοποιήσετε όλα τα δεδομένα αναλυτικών στοιχείων που έχετε ήδη για τον ιστότοπό σας για να αναζητήσετε πιθανά προβλήματα. Πού εγκαταλείπουν οι άνθρωποι τον ιστότοπό σας; Πού γίνονται οι εγκαταλείψεις καροτσιών; Γιατί ορισμένες ομάδες ανθρώπων κάνουν πράγματα με διαφορετικούς τρόπους; Γιατί έχετε πολλούς ξένους επισκέπτες αλλά λίγες ξένες αγορές;

Εξετάζοντας προσεκτικά τα δεδομένα αναλυτικών στοιχείων σας, θα μπορείτε να δείτε πού βρίσκονται ορισμένα από τα πιθανά ζητήματα χρηστικότητας και, κυρίως, θα μπορείτε να δώσετε προτεραιότητα σε αυτά που θέλετε να εξετάσετε. Αυτές οι περιοχές μπορούν στη συνέχεια να ενσωματωθούν στη δοκιμή.

Εάν ο ιστότοπος είναι νέος και δεν έχετε αυτά τα δεδομένα αναλυτικών στοιχείων, τότε οι βασικές προτεραιότητες θα πρέπει να είναι πράγματα όπως η ευκολία εύρεσης και αγοράς προϊόντων, η πλοήγηση στον ιστότοπο, η επικοινωνία με την επιχείρηση και ούτω καθεξής.

6. Μην καθοδηγείτε τους συμμετέχοντες

Αν και μπορεί να έχετε τις ανησυχίες σας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο ιστότοπός σας για τους χρήστες σας, θα πρέπει να αποφύγετε να προσπαθήσετε να τους καθοδηγήσετε στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τη δοκιμή. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει προκαταλήψεις στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον ιστότοπο, με αποτέλεσμα απλώς να επιβεβαιώνουν τις θεωρίες σας και να μην ανακαλύπτονται άλλα προβλήματα. Αφήστε τους συμμετέχοντες να βρουν τα δικά τους προβλήματα με τον ιστότοπο χωρίς την επιρροή σας. Με αυτόν τον τρόπο, αυτό που θα ανακαλύψετε θα είναι γνήσιο.

7. Προσπαθήστε να έχετε ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα

Ενώ δοκιμές ευχρηστίας μικρής κλίμακας όπως αυτές είναι εξαιρετικές για την παροχή λεπτομερών και πολύτιμων ποιοτικών δεδομένων, μπορούν να βοηθήσουν πολύ όταν προσπαθείτε να μετατρέψετε μερικά από αυτά σε ποσοτικά δεδομένα – ειδικά όταν θέλετε να κάνετε βελτιώσεις στον ιστότοπο σας.

Αντί να ζητάτε απλώς ναι και όχι απαντήσεις για ορισμένες από τις ερωτήσεις σας, ο καλύτερος τρόπος για να παραδώσετε πιο ακριβή και ενημερωτικά ποιοτικά αποτελέσματα είναι να ζητήσετε απαντήσεις σε κλίμακα – είτε χρησιμοποιώντας αριθμούς 1 έως 5 είτε αναφέροντας επεκτάσιμες επιλογές (π.χ. εύκολο, εύκολο, ούτε εύκολο ούτε δύσκολο, δύσκολο, πολύ δύσκολο). Για παράδειγμα, σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, πόσο εύκολο θα λέγατε ότι ήταν να περιγηθείτε στον ιστότοπο μας;

Δείτε περισσότερα για το web hosting:

Βιόλα Σοφιάδου

pk-news.gr

Είπα να γράψω και γω αυτά που ξέρω...Εξετάσεις έχουμε;

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.