Τι πρέπει να γνωρίζετε για το γάλα

ti-prepi-na-gnorizete-gia-to-gala

Το αγελαδινό γάλα, ένα ποτό που οι άνθρωποι συχνά συνδέουν με την καλή υγεία, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τρόφιμα στον κόσμο. Το γάλα είναι μια φυσική πηγή τροφής για τα θηλαστικά. Τα ζώα, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων, παράγουν γάλα για να ταΐσουν τα μικρά τους μέχρι να είναι έτοιμα για στερεά τροφή.

Ως εκ τούτου, το γάλα περιέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην υποστήριξη ενός αναπτυσσόμενου σώματος, συμπεριλαμβανομένου του ασβεστίου και της πρωτεΐνης. Η έρευνα για το γάλα είναι αντικρουόμενη, ωστόσο, με διάφορες μελέτες που υποστηρίζουν ότι το γάλα είναι είτε καλό είτε κακό για τον οργανισμό.

Λόγω των αυξανόμενων ανησυχιών για την υγεία, τη δυσανεξία στη λακτόζη και την καλή διαβίωση των ζώων, το γάλα φυτικής προέλευσης και τα εναλλακτικά γαλακτοκομικά προϊόντα κερδίζουν δημοτικότητα.

Οφέλη για την υγεία από το γάλα

Οι ενήλικες καταναλώνουν περίπου 3 ισοδύναμα φλιτζάνια γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά ή χωρίς λιπαρά κάθε μέρα ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Αυτή η ποσότητα μπορεί να περιλαμβάνει γάλα, γιαούρτι, τυρί και τρόφιμα από σόγια.

Υγεία οστών

Το ασβέστιο είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για γερά οστά και δόντια, την κίνηση των μυών και τα νευρικά σήματα. Οι υγειονομικές αρχές συνιστούν να παίρνετε αρκετό ασβέστιο για να βοηθήσετε στην πρόληψη των καταγμάτων των οστών και της οστεοπόρωσης.

Το γάλα προσφέρει μια πλούσια πηγή ασβεστίου. Οι κατασκευαστές εμπλουτίζουν το αγελαδινό γάλα με βιταμίνη D, μια άλλη θρεπτική ουσία που ωφελεί την υγεία των οστών.

Γάλα και υγεία της καρδιάς

Το γάλα είναι πηγή καλίου, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα αιμοφόρα αγγεία να διαστέλλονται και να μειώσει την αρτηριακή πίεση.

Η λήψη περισσότερου καλίου ενώ παράλληλα μειώνεται η πρόσληψη νατρίου (αλατιού) μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού.
Το αγελαδινό γάλα περιέχει επίσης υψηλή ποσότητα κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης, η οποία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, επομένως οι άνθρωποι πρέπει να τρώνε γαλακτοκομικά με μέτρο.

Γάλα και καρκίνος

Το γάλα περιέχει ασβέστιο και βιταμίνη D, δύο θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από τον καρκίνο.

Το ασβέστιο μπορεί να προστατεύει την επένδυση του εντέρου για να μειώσει τον κίνδυνο από τον καρκίνο του παχέος εντέρου ή τον καρκίνο του ορθού. Ωστόσο, η έρευνα έχει συνδέσει την υπερβολική ποσότητα ασβεστίου με τον καρκίνο του προστάτη.

Η βιταμίνη D μπορεί να παίζει ρόλο στη ρύθμιση της ανάπτυξης των κυττάρων. Μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από τον καρκίνο του παχέος εντέρου και πιθανώς τον καρκίνο του προστάτη και του μαστού. Ωστόσο, η έρευνα έχει επίσης συνδέσει τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του παγκρέατος.

Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τον κίνδυνο καρκίνου. Ομοίως, ο καρκίνος μπορεί να χρειαστεί πολύ χρόνο για να αναπτυχθεί, επομένως είναι δύσκολο να μελετηθούν τα αίτια και οι παράγοντες κινδύνου του.

Οι επιστήμονες χρειάζονται ακόμη περισσότερη μακροπρόθεσμη έρευνα για να τεκμηριώσουν τα γεγονότα με οποιαδήποτε βεβαιότητα.

Γάλα και κατάθλιψη

Τα επαρκή επίπεδα βιταμίνης D υποστηρίζουν την παραγωγή σεροτονίνης, μιας ορμόνης που οι άνθρωποι συνδέουν με τη διάθεση, την όρεξη και τον ύπνο. Οι κατασκευαστές συχνά εμπλουτίζουν το αγελαδινό γάλα και το φυτικό γάλα με βιταμίνη D.

Γάλα και ενδυνάμωση μυών

Το αγελαδινό γάλα βοηθά τις μωρές αγελάδες να μεγαλώνουν γρήγορα, επομένως είναι λογικό το αγελαδινό γάλα να βοηθά στην ανάπτυξη των μυών. Το αγελαδινό γάλα είναι μια πλούσια πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας, που περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

Το πλήρες γάλα είναι επίσης μια πλούσια πηγή ενέργειας με τη μορφή κορεσμένου λίπους, το οποίο μπορεί να αποτρέψει τη χρήση της μυϊκής μάζας για ενέργεια. Το γάλα με χαμηλά λιπαρά μπορεί να προσφέρει τα οφέλη του γάλακτος ενώ παρέχει λιγότερα λιπαρά.

Γάλα και οστεοαρθρίτιδα

Η οστεοαρθρίτιδα του γόνατος επί του παρόντος δεν έχει θεραπεία, αλλά οι ερευνητές λένε ότι έχουν συνδέσει την καθημερινή κατανάλωση γάλακτος με τη μειωμένη εξέλιξη της νόσου.

Θρεπτικά συστατικά του γάλακτος

Ασβέστιο

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του γάλακτος, είναι από τις πιο πλούσιες διατροφικές πηγές ασβεστίου. Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών και των δοντιών, την πήξη του αίματος και την αρτηριακή πίεση.

Συνδυάστε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο με πηγές μαγνησίου και βιταμίνης D, καθώς η βιταμίνη D υποστηρίζει την απορρόφηση του ασβεστίου στο λεπτό έντερο και το μαγνήσιο βοηθά το σώμα να ενσωματώσει το ασβέστιο στα οστά.

Χολίνη

Η χολίνη είναι μια σημαντική θρεπτική ουσία για τον ύπνο, την κίνηση των μυών, τη μάθηση και τη μνήμη. Βοηθά επίσης με τα νευρικά σήματα, την απορρόφηση λίπους και τις φλεγμονές.

Κάλιο

Το κάλιο είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς, η οποία περιλαμβάνει τη μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού, καρδιακών παθήσεων και υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Μια μερίδα 100 γραμμαρίων αγελαδινού γάλακτος περιέχει περίπου 162 mg καλίου, ελαφρώς περισσότερο από ό,τι σε πολλά ροφήματα γάλακτος σόγιας.

Στην περίπτωση δυσανεξίας στη λακτόζη, ωστόσο, ένα σύμπτωμα όπως η διάρροια μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του καλίου.

Εμπλουτισμένες βιταμίνες και μέταλλα

Οι παραγωγοί εμπλουτίζουν το μεγαλύτερο μέρος του γάλακτος, συμπεριλαμβανομένου του αγελαδινού, της σόγιας, του αμυγδάλου και άλλων, με πρόσθετες βιταμίνες και μέταλλα που δεν υπάρχουν στη φύση. Αυτά τα πρόσθετα θρεπτικά συστατικά περιλαμβάνουν βιταμίνη Α, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Β-12 και πυριδοξίνη.

Η έκθεση στο φως καταστρέφει ορισμένες βιταμίνες, ειδικά την Α και τη ριβοφλαβίνη, επομένως το γάλα που αποθηκεύουν οι άνθρωποι σε διαφανή δοχεία θα έχει χαμηλότερα επίπεδα θρεπτικών συστατικών.

Διαβάστε περισσότερα για τα γαλακτοκομικά προϊόντα:

Βιόλα Σοφιάδου

pk-news.gr

Είπα να γράψω και γω αυτά που ξέρω...Εξετάσεις έχουμε;

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.